Co dělat, když přijde poškozené zboží
Také si objednáváte zboží pomocí e-shopů? A proč ne, je to pohodlné, rychlé a objednávat můžete kdykoli a odkudkoli.
Co však máte udělat, když vám přijde objednané zboží poškozené?
Poškozený balík
Pokud přišel poškozený balík. Máte dvě možnosti. Tou první je, že balík vůbec nepřeberete a tou druhou možností je, že jej rozbalíte přímo před zaměstnancem přepraví společnosti a zkontrolujete si, že zboží v něm je v pořádku. V obou případech by měla přepravní společnost provést záznam do přepravního listu o poškození obalu. Jestliže je poškozené i zboží uvnitř balíku, je potřeba ihned na místě sepsat protokol o škodě. Také je vhodné pořídit si fotodokumentaci poškozeného balíku a přední stranu se záznamem adres adresáta i odesílatele.
Poškozené zboží ve funkčním obalu
Pokud je obal, v němž je zboží zabaleno, nepoškozený a je poškozené zboží uvnitř balíku, reklamujte jej ihned po rozbalení. Důležité je pořízení fotodokumentace. Také byste měli o poškozeném zboží informovat příslušného dopravce.
Pokud se prokazatelně prokáže, že zboží bylo poškozeno během přepravy, má kupující možnost uplatnit reklamaci nebo odstoupit od smlouvy. Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od data jejího podání.
Pokud podáváte reklamaci, do e-mailu přiložte kopii dodacího listu nebo faktury, fotografie s poškozeným zbožím nebo balíkem a kopii Zápisu o škodě, pokud máte sepsanou s přepravní společností.